sukcesy uczniów |
|
|
nasze projekty |
|
|
|
|
nasi partnerzy |
|
|
|
|
|
translate |
|
|
|
|
|
"Mam zawód - mam pracę w regionie"
Lista Rankingowa kandydatów do uczestnictwa w drugim etapie projektu.
Grupa I - środa, Czwartek 15.30 - 18.10
środa 15.30 - 18.10 (w tym 15 minut przerwy)
Czwartek 15.30 - 18.10 (w tym 15 minut przerwy)
lp. Nazwisko Imię Klasa
1. Jendrysek Patrycja 2c
2. Kostrzewa Klaudia 2c
3. Kościelniak Magdalena 2c
4. Kościelniak Agnieszka 2c
5. Krezymon Sandra 2c
6. Kucharczyk Monika 2c
7. Mirecki Karol 2c
8. Mirga Natalia 2c
9. Palińska Patrycja 2c
10. Pciak Marcin 2c
11. Prohota Sandra 2c
12. Radzis Marcin 2c
13. Rytkowski Artur 2c
14. Sakowski Patryk 2c
15. Sarnacka Marcelina 2c
16. Szendzielorz Krzysztof 2c
17. Wieczorek Dorota 2c
Grupa II - Poniedziałek, środa 14.30 - 17.10
Poniedziałek 14.30 - 17.10 (w tym 15minut przerwy)
Środa 14.30 - 17.10 (w tym 15minut przerwy)
lp. Nazwisko Imię Klasa
1. Kokot Anna 2H1
2. Boruta Arkadiusz 2H1
3. Michniuk Mateusz 2H1
4. Bielecka Sylwia 2H1
5. Szmidt Emilia 2H1
6. Odoj Ksenia 2H1
7. Paruzel Patrycja 2H1
8. Sikora Magdalena 2H1
9. Nowak Anna 2H1
10. Kicińska Agata 2H1
11. Sajchta Patrycja 2H1
12. Faber Angelika 2H1
13. Skrzyp Monika 2H1
14. Szarzyńska Natalia 2H1
15. Będor Karolina 2H1
16. Korczyńska Dagmara 2H1
17. Wanot Damian 2H1
18. Zawadka Przemysław 2K
19. Pabich Piotr 3K
20. Wyląg Karolina 3H1
21. Wiśniewska Natalia 3H1
22. Marzec Alicja 2H1
23. Pełka Bartłomiej 2H1
Grupa III - Wtorek, Czwartek 15.30 - 18.10
Wtorek 15.30 - 18.10 (w tym 15minut przerwy)
Czwartek 15.30 - 18.10 (w tym 15minut przerwy)
lp. Nazwisko Imię Klasa
1. Radzioch Justyna 4H2
2. Sajda Karolina 4H2
3. Mol Magdalena 4H2
4. Kordos Wioleta 4T
5. Franik Anna 4T
6. Bubalik Patrycja 4T
7. Stefańska Regina 4T
8. Chruściel Angelika 4T
9. Pieniak Sara 4T
10. Badura Mariola 4H1
11. Fysz Karolina 4H1
12. Kołkowski Dawid 4H1
13. Kazimierczak Kaja 2H2
14. Salamon Marcelina 2H2
15. Łuczyńska Natalia 2H2
16. Haas Kamil 2H2
17. Wojciechowska Kinga 2H1
18. Wilk Marzena 2H1
Grupa IV - Wtorek, Czwartek 15.30 - 18.10
Wtorek 15.30 - 18.10 (w tym 15minut przerwy)
Czwartek 15.30 - 18.10 (w tym 15minut przerwy)
lp. Nazwisko Imię Klasa
1. Bnóska Magdalena 4H2
2. Buczek Sandra 3H1
3. Bukowski Paweł 4H2
4. Bystranowska Aleksandra 3H1
5. Czupryn Marzena 3H3
6. Gruźlewska Patrycja 4H1
7. Kessler Aleksandra 3H2
8. Miszewska Karolina 3
9. Mróz Eliza 4H2
10. Nicpoń Sandra 3H1
11. Pisarska Anna 3H3
12. Porwolik Martyna 4H2
13. Pytlik Sonia 3k
14. Rękawik Patryk 2H2
15. Skowronek Eryk 1K
16. Szymanek Izabella 4
17. Trojanowska Nicol 3H1
18. Turska Kamilla 3H3
19. Zakrzewska Karolina 4H2
20. Pelińska Paulina 3k
Lista osób zakwalifikowanych do projektu
Ogłoszenie o rekrutacji do projektu "Mam zawód - mam pracę w regionie"
Miasto BYTOM ogłasza rekrutację do projektu systemowego "Mam zawód - mam pracę w regionie"
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
TERMIN REKRUTACJI: od 1 czerwca 2012 r. do 2 lipca 2012 r.
TERMIN REALIZACJI W RAMACH OBECNEGO NABORU
od 1 WRZEŚNIA 2012r. do 31 SIERPNIA 2013r.
Projekt systemowy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności
i jakości szkolnictwa zawodowego.
Projekt "Mam zawód - mam pracę w regionie", to projekt systemowy realizowany z udziałem środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego przez Samorząd Województwa, Śląskiego Kuratora Oświaty oraz 30 powiatów
i miast na prawach powiatu z województwa śląskiego.
Celem tego projektu jest zwiększenie atrakcyjności, jakości i prestiżu szkół lub placówek kształcenia zawodowego
w województwie śląskim. Na realizacje tego celu przewidziano kwotę 70,8 mln złotych, które spożytkowane zostaną m.in.
na następujące działania przewidziane w ramach projektu:
- działania skierowane do ponad 14 000 uczniów szkół uczestniczących w projekcie tj.
- grupowe i indywidualne doradztwo zawodowe,
- kursy na platformie e-learningowej,
- kursy, w tym atrakcyjne kursy certyfikowane,
- wizyty studyjne,
- praktyki i staże zawodowe,
- zajęcia wyrównawcze i pozalekcyjne,
- doposażenie 268 szkół i placówek kształcenia zawodowego biorących udział w projekcie w pomoce dydaktyczne,
- doposażenie w ww. szkołach 119 pracowni nauki zawodu.
11 stycznia 2012 r. Miasto Bytom podpisało z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego jako Liderem Projektu
umowę w sprawie realizacji projektu systemowego "Mam zawód - mam pracę w regionie" skierowanego do uczniów szkół
zawodowych i techników, realizowanego w partnerstwie ze Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz 29 powiatami
i miastami na prawach powiatu z województwa śląskiego w ramach Działania 9.2 "Podniesienie atrakcyjności i
jakości szkolnictwa zawodowego" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności, jakości oraz prestiżu szkół oraz placówek kształcenia zawodowego
w województwie śląskim.
Zaplanowane działania
- Zajęcia z doradztwa grupowego, podczas których uczniowie zdobędą wiedzę na temat:
- zasad pisania CV i listu motywacyjnego,
- przygotowania do rozmów kwalifikacyjnych - autoprezentacja, pokonywanie stresu,
- podstaw przedsiębiorczości.
- Zajęcia z doradztwa indywidualnego, mające na celu ukierunkowanie uczniów na rozwój zawodowy. Doradca wraz
z uczniem opracują Indywidualny Plan Rozwoju Zawodowego, który m.in:
- scharakteryzuje umiejętności zawodowe i kompetencje,
- zidentyfikuje deficyty w zakresie wiedzy i umiejętności,
- określi cel zawodowy i sposób jego realizacji.
- Pakiet wsparcia dla uczestników Projektu, przewidujący:
- zajęcia pozaszkolne m.in. z matematyki, fizyki, przedsiębiorczości,
- zajęcia wyrównawcze m.in. z matematyki, podstaw przedsiębiorczości, językowe,
- kursy certyfikowane m.in. z AUTOCAD, SEP, prawo jazdy kat. B, C, D, z obsługi programów księgowych,
- praktyki/staże m.in. w branży gastronomicznej, mechanicznej, informatycznej, elektronicznej,
- wizyty studyjne u pracodawców.
- Możliwość skorzystania z kursów on-line, dostępnych na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie
e-learningowej. Na platformie e-learningowej dostępne będą 3 bloki szkoleniowe, podzielone na kursy przygotowujące
do matury, kursy wyrównujące dysproporcje edukacyjne oraz kursy dodatkowe, poszerzające wiedzę.
- Doposażenie szkół/placówek technicznych, które prowadzą kształcenia na kierunkach zgodnych z Regionalną Strategią Innowacji.
Okres realizacji (aktualnie 1.04.2011 - 31.08.2013r.) zgodnie z opracowywaną korektą wniosku o dofinansowanie
ma zostać zmieniony na 1.04.2011 - 31.08.2014r.
Realizację Programu Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego w BYTOMIU zaplanowano w terminie od września 2012r. do sierpnia 2014r.
Projekt przewiduje dwa cykle realizacji:
- w latach 2012/2013 (ma objąć około 440 uczniów doradztwem grupowym, z czego około 348 ma zostać skierowanych na doradztwo indywidualne),
- w latach 2013/2014 (ma objąć około 240 uczniów doradztwem grupowym, z czego około 187 ma zostać skierowanych na doradztwo indywidualne).
Szkoły objęte projektem
1. Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 8 Specjalna
2. Zespół Szkół Usługowo-Rzemieślniczych:
- Technikum nr 9,
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 7,
3. Zespół Szkół Mechaniczno-Elektronicznych:
- Technikum nr 4,
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3,
4. Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących:
- Technikum nr 6,
5. Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich:
- Technikum nr 1,
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 1,
7. Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych i Ogólnokształcących:
- Technikum nr 5,
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 5,
9. Państwowe Szkoły Budownictwa - Zespół Szkół:
- Technikum nr 2
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 2.
Warunki udziału w projekcie
1. O udział w Projekcie może ubiegać się uczeń, który (po 1 września 2012 r.) w momencie złożenia
deklaracji uczestnictwa oraz podpisania umowy uczestnictwa spełnia łącznie następujące warunki:
a) kształci się w szkole biorącej udział w Projekcie;
b) jest uczniem:
- dwuletniej szkoły zawodowej lub
- drugiej lub trzeciej klasy trzyletniej szkoły zawodowej lub
- drugiej, trzeciej lub czwartej klasy technikum;
c) nie był uczestnikiem ww. Projektu w poprzednim roku szkolnym objętym Projektem;
d) nie jest uczestnikiem innego projektu realizowanego w ramach Działania 9.2 Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
2. Uczeń ubiegający się o udział w Projekcie (kandydat) jest zobowiązany do złożenia następujących
dokumentów:
a) formularza zgłoszeniowego do Projektu,
b) oświadczenia dotyczącego danych osobowych,
c) wypełnionej osobiście ankiety rekrutacyjnej, badającej m.in. poziom motywacji do udziału
w Projekcie.
3. W przypadku zakwalifikowania się kandydata do udziału w projekcie niezbędne jest także złożenie
przez kandydata deklaracji uczestnictwa w Projekcie oraz zawarcie przez niego z miastem umowy
uczestnictwa.
Obowiązki uczestników projektu
1. Uczestnicy Projektu zobowiązani są w szczególności do:
a) uczestnictwa w minimum 16 (na 24 planowane) godzinach zajęć z grupowego doradztwa
zawodowego;
b) uczestnictwa w minimum 4 (na 9 planowanych) godzinach zajęć z grupowego doradztwa
indywidualnego
pod warunkiem przygotowania Indywidualnego Programu Rozwoju Zawodowego,
c) uczestnictwa w przynajmniej jednej wizycie studyjnej u pracodawcy,
d) systematycznego uczestnictwa w minimum jednej formie wsparcia realizowanej
w ramach pakietu wsparcia.
Nieobecności dopuszczalne są jedynie w przypadkach losowych tj. w szczególności
w przypadku choroby, o ile zostały potwierdzone stosownym dokumentem
Uczestnicy Projektu mają obowiązek brania udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych
w ramach Projektu lub w związku z realizacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
Ogłoszenie naboru już wkrótce.
Pliki do pobrania:
dokumenty niezbędne do złożenia na etapie rekrutacji::
dokumenty niezbędne do złożenia przez kandydatów zakwalifikowanych do udziału w projekcie::
Platforma e-matura to część projektu systemowego
"Mam zawód - mam pracę w regionie"
realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013
Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego
CZYM JEST PLATFORMA E-MATURA?
Platforma e-matura to profesjonalne narzędzie e-learningowe przygotowane dla uczniów techników
i zasadniczych szkół zawodowych. Cechą tej platformy są profesjonalne materiały dydaktyczne
i egzaminacyjne przygotowane przez ekspertów przedmiotowych i egzaminatorów maturalnych podane w dostępnej
i atrakcyjnej formie multimedialnej. Ważnym elementem działania kursów na platformie będzie praca
uczniów z nauczycielem-egzaminatorem, który koordynuje naukę tzw. e-klasy, odpowiadając na wszystkie
potrzeby słuchaczy. Podsumowaniem nauki w każdej jednostce e-learningowej będzie test, który pozwoli
słuchaczom na sprawdzenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności z danego tematu.
UCZESTNICY KURSU
Kursantami mogą być uczestnicy projektu "Mam zawód- mam pracę w regionie", tj. uczniowie, którzy
zakwalifikowali się do zajęć z doradztwa grupowego, a następnie indywidualnego prowadzonego w ramach
tego projektu, a ponadto którzy lubią uczyć się wykorzystując narzędzia multimedialne i kontakt
z e-nauczycielem. Zajęcia na platformie przeznaczone są do tych uczniów, którzy chcą przygotowywać się
do egzaminu maturalnego, wyrównać lub poszerzać swoją wiedzę z wybranego przedmiotu pod okiem najlepszych
ekspertów bez wychodzenia z domu.
OPIS KURSÓW
Na platformie przewidziane są 3 bloki dydaktyczne:
Blok 1 - przygotowanie do egzaminu maturalnego
1. w części pisemnej
a) z przedmiotów obowiązkowych tj. języka polskiego, język angielskiego i matematyki ,
b) z przedmiotów dodatkowych tj.: historii, fizyki, biologii, geografii
i wiedzy o społeczeństwie,
2. w części ustnej
a) z języka polskiego,
b) z języka angielskiego.
3. W ramach bloku słuchacz będzie miał także do dyspozycji forum, na którym będzie
prowadzona praca organizowana przez eksperta danego przedmiotu.
4. Pomoc dla uczniów zapewnią także eksperci w zakresie "Pogotowia maturalnego"
w formie porad on-line. Porady dotyczyć mogą przede wszystkim procedur egzaminacyjnych,
zakresu wymagań, zasad oceniania prac itd.
5. Próbna matura W ramach bloku przeprowadzony będzie egzamin typu "próbna matura"
z przedmiotów obowiązkowych tj. język polski, matematyka, język angielski sprawdzony
przez egzaminatorów.
Blok 2 - kursy dla uczniów w celu wyrównania dysproporcji edukacyjnych z:
języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, fizyki i geografii.
Kursy mają charakter informacyjno-szkoleniowy.
Dostępne będzie także dla uczniów forum konsultacyjno - ćwiczeniowe, na którym uczniowie
będą mogli pytać o trudne dla nich zagadnienia, wspólnie rozwiązywać zadania i dyskutować
o metodach pracy z nimi.
Blok 3 - kursy dla uczniów, chcących zdobyć dodatkową wiedzę z zakresu
podstawy kształcenia ogólnego w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych z języka polskiego,
języka angielskiego i przedsiębiorczości.
DIAGNOZA I OCENIANIE
Na platformie słuchacz będzie mógł zdobyć tzw. obycie testowe, czyli umiejętność pracy
z arkuszem egzaminacyjnym dlatego ważnym elementem kursu będzie ocena i monitorowanie pracy
i postępów ucznia. Uczeń będzie miał swój indywidualny dziennik, gdzie rejestrowane będą
jego osiągnięcia. Wyniki w dzienniku pozwolą słuchaczowi na świadome planowanie nauki,
w tym liczby koniecznych powtórek.
METODY REALIZACJI ZAJĘĆ
Zajęcia na platformie pozwalają na wielokierunkową komunikację i monitorowanie pracy słuchaczy.
Słuchacz:
- Zdobywa i porządkuje wiedzę w ramach tzw. lekcji.
Lekcja czyli materiał merytoryczny, od którego słuchacz powinien rozpocząć naukę
z danego zakresu tematycznego. Będzie to kilka opracowań zwracających uwagę na najważniejsze
treści i utrwalających umiejętności, w tym tradycyjne materiały powtórzeniowe w postaci:
tzw. Książki, które pozwalają zawrzeć typowy materiał lekcji, zbiór stron html, prezentację
Power Point i inne zasoby.
- Utrwala wiedzę w ramach części ćwiczeniowej.
Ćwiczenia - Istotnym elementem tej części szkolenia ma być zrozumienie wymagań
egzaminacyjnych poprzez szczegółową analizę poleceń i schematów oceniania oraz krytyczną
ocenę rozwiązań innych uczniów. Słuchacz otrzymuje oryginalne zadania typu maturalnego lub
wybrane tematycznie zadania z arkuszy egzaminacyjnych rozwiązane przez innych uczniów.
Jego zadaniem będzie rozwiązać zadania lub oceniać poprawność rozwiązań swoich lub
innych uczniów w odniesieniu do modeli stosowanych przez egzaminatorów OKE. Eksperci
w ramach szkolenia przygotowują komentarze wyjaśniające, dlaczego dane rozwiązanie
nie może być uznane za poprawne.
- Sprawdza wiedzę - poprzez Quiz (Test).
Słuchacz wykonuje zadania przydzielone przez nauczyciela i analizuje swój poziom wiedzy
w odniesieniu do wymagań, rozwija swoje umiejętności poprzez dyskusje z innymi uczestnikami
platformy na forum, rozwiązuje problemy merytoryczne i proceduralne poprzez konsultacje
w ramach Pogotowia maturalnego.
- Korzysta z przydzielonych zasobów edukacyjnych (kursy, materiały dodatkowe).
- Tworzy swoje portfolio: prace (opracowania) oraz komentarze przesłane przez
nauczyciela.
- Planuje swoją pracę w oparciu o dokładna diagnozę osiągnięć przeprowadzona
w czasie quizów.
- Rozwija swoje umiejętności poprzez dyskusje z innymi uczestnikami platformy
na forum.
- Rozwiązuje problemy merytoryczne i proceduralne poprzez konsultacje w ramach
Pogotowia maturalnego.
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁO FORUM?
Dla każdego realizowanego tematu poza profesjonalnymi materiałami dydaktycznymi
i ćwiczeniowymi stworzone będzie forum. Na forum - słuchacz komunikuje się
z nauczycielem, a także z innymi uczniami w ramach e-klasy, przegląda uzyskane wyniki.
Na forum będzie można wymieniać opinie i uwagi codo trudności rozwiązania zadania
i wątpliwości w zakresie zasad jego oceniania. Każdy temat będzie posiadał przygotowany
przez opiekuna bank kilku przykładowo rozwiązanych zadań. Nauczyciel-egzaminator
będzie uczestniczył w forum jako moderator, pomagając uczestnikom ustosunkować się
do jakości tych rozwiązań, będzie podpowiadał słuchaczom różnego typu metody
i sposoby rozwiązania zadań, takie, które zapewnią maksymalna ocenę.
HARMONOGRAM KURSÓW
Uczestnik może wybrać zajęcia w danym bloku. W ramach bloku może logować się
do interesujących go modułów obejmujących materiał z danego przedmiotu/egzaminu.
W ramach modułów realizowane są kursy składające się z kilku jednostek tematycznych,
np. Literatura staropolska. Zakończenie kursu potwierdzone certyfikatem umożliwia dostęp
do następnego kursu w danym module. Tematy jednostek w kursach zostaną podane przed
rozpoczęciem szkolenia dla danej e-klasy.
ZALETY PLATFORMY
Umiejętne wykorzystanie zasobów i możliwości platformy e-learningowej gwarantuje
skuteczne uczenie się, a stosowane metody aktywizujące i dydaktyczne oraz nowatorskie
podejście do zagadnienia z pewnością uatrakcyjnią naukę i przygotowanie do egzaminów.
Organizatorzy zajęć gwarantują elastyczne reagowanie na potrzeby słuchaczy, tak aby
każdy mógł odnieść sukces przede wszystkim podczas sprawdzianów i egzaminu maturalnego.
Przykład graficznego opracowania zadania
|
|
|
|
aktualna galeria |
|
|
|
spacer po ZSGH |
|
|
strona zawodowa |
|
|
|
gazetka zsgh |
|
|
office 365 |
|
|
english films |
|
|
hotspot zsgh |
|
|
certyfikaty |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
biuletyn |
|
|
|
rodo |
|
|
|
twoje ip |
|
18.219.47.239 |
|
|