• pic1
  • pic2
  • pic3
  • pic4
Następne wakacje za 271 dni 
sukcesy uczniów
nasze projekty
nasi partnerzy
41-902 Bytom, ul. Żeromskiego 26, tel/fax: +48 32 2813841, sekretariat@zsgh.bytom.pl


plan lekcji

dziennik

zastępstwa

WIZERUNEK UCZNIA KLASY HOTELARSKIEJ

Uczeń klasy hotelarskiej powinien:
  • postępować według ogólnie przyjętych standardów zachowań i obsługi,
  • zachowywać poprawność w mówieniu i zachowaniu,
  • traktować inne osoby w szkole kulturalnie i życzliwie,
  • wykazać się zainteresowaniem zawodu,
  • zaakceptować charakter usługowy tego zawodu,
  • posiadać pogodne usposobienie i łatwo nawiązywać kontakty z innymi osobami,
  • być osobą uprzejmą, sumienną, cierpliwą, uczciwą, dokładną, rzetelną, zdyscyplinowaną, wyrozumiałą,
  • mieć wysoko rozwinięte poczucie obowiązku, odpowiedzialności i godności osobistej,
  • szanować mienie społeczne,
  • wykazywać się asertywnością.
W trakcie nauki uczeń opanuje następujące umiejętności:
  • wykonywanie pracy w warunkach ciągłego ruchu i hałasu,
  • estetyka ruchów i ograniczanie ich do minimum,
  • opanowywanie mimiki twarzy, gestów i odruchów,
  • logiczne myślenie i zwięzłe formułowanie wniosków,
  • zażegnywanie konfliktów,
  • praca w zespole,
  • radzenie sobie ze stresem,
  • koncentracja i podzielność uwagi,
  • udzielanie zwięzłych, rzeczowych informacji,
  • porozumiewanie się w językach obcych.
STRÓJ UCZNIA KLASY HOTELARSKIEJ
W kształtowaniu wizerunku hotelarza bardzo ważną rolę odgrywa estetyka, czyli wygląd zewnętrzny - postawa, wyraz twarzy, ubiór, uczesanie a dbałość o elegancję i schludny wygląd to najlepsze świadectwo poczucia estetyki wzorowego hotelarza. Staranny, dostosowany do okoliczności ubiór daje dobre samopoczucie i jest oznaką poszanowania godności własnej i innych. Dlatego tak ważne jest aby wyrobić wśród młodzieży nawyk stosownego, właściwego, nienagannego wyglądu co z pewnością zaowocuje w przyszłości.
Z tych względów na zajęciach: "Organizacja pracy w hotelarstwie", "Obsługa Konsumenta", "Pracownia specjalizacyjna: świadczenie usług w recepcji", "Zajęcia praktyczne" obowiązuje następujący ubiór:

Wytyczne dla uczniów:
  • garnitur dopasowany (spodnie i marynarka lub spodnie i kamizelka w kolorze czarnym),
  • koszula biała, wyprasowana z długim rękawem,
  • krawat,
  • buty kryte, wypastowane, czyste,
  • skarpety w kolorze czarnym.
Wytyczne dla uczennic:
  • kostium dopasowany do figury ( spódnica i kamizelka w kolorze czarnym),
  • spódnica o długości: 5cm przed kolano, do kolana lub za kolano,
  • koszula biała, wyprasowana z kołnierzykiem i długim rękawem,
  • biżuteria skromna do 3 sztuk,
  • rajstopy w kolorze naturalnym, gładkie,
  • krawacik,
  • buty kryte, czarne, wypastowane, obcas do 4cm,
  • biżuteria skromna, delikatna, do 4 sztuk,
  • makijaż delikatny,
  • włosy czyste, spięte.
Uczniowie w zależności od klasy przyporządkowany mają kolor krawata

Klasa I
kolor niebieski
Klasa II
kolor szary
Klasa III
kolor zielony
Klasa IV
kolor czerwony


Podczas zajęć z Obsługi Konsumenta uczniowie zastępują krawat muszką w kolorze czarnym.

Uczniowie zdobywają umiejętności i wiedzę zawodową w jednostce hotelowej, pracowni recepcji w sali obsługi konsumenta oraz w pracowniach językowych.






galeria
office 365
english films
gazeta zsgh
hotspot zsgh
translate
sonda zsgh
Jaki będzie ten nowy rok szkolny?
będzie spokojnie
oj trudny, trudny
tego nie wiemy
oby nie gorszy
damy radę



Link do rezultatów
 
certyfikaty
biuletyn
Adres IP
 Copyright® ZSGH Bytom
 Design by Olin
statystyka Od 1 listopada 2004 stronę odwiedzano 7986662 razy.
Obecnie: 9 gości online