Obsługa informatyczna w turystyce
Temat: Zasady projektowania materiałów promujących działalność i produkty przedsiębiorstwa branży turystycznej - grafika w tekście
Edytor tekstu – program komputerowy ukierunkowany zasadniczo na samo wprowadzanie lub edycję tekstu,
a nie na nadawanie mu zaawansowanych cech formatowania (do czego służy procesor tekstu). W zależności od zastosowań, edytory tekstu nie mają
w ogóle możliwości zajmowania się wyglądem i formatowaniem tekstu, skupiając się tylko na wprowadzaniu samych znaków, lub też mają te możliwości bardzo ograniczone.
Standardowo obraz umieszczony jest równo z tekstem, podobnie jak zwykła litera, tzn. po jakimś znaku już wpisanym i przed znakiem następnym.
Oczywiście na ogół obraz jest większy od pojedynczej litery, dlatego wysokość bieżącej linii po wstawieniu do niej obrazu zwiększa się znacznie.
Położenie obrazu może być jednak inne. Można wykorzystać tzw. Zawijanie tekstu (zakładka Formatowanie w grupie zakładek Narzędzia obrazów,
przycisk Zawijanie tekstu lub przycisk Pozycja).
Różnice między różnymi ustawieniami zawijania tekstu prezentują poniższe rysunki.
|
Ustawienie Równo z tekstem. Obrazek znajduje się w linii rozpoczynającej się od słów Mauris scelerisque |
|
Ustawienie Góra i dół. Tekst znajduje się powyżej i poniżej obrazka |
|
Ustawienie Ramka. Tekst otacza obrazek wokół prostokąta obejmującego obrazek |
|
Ustawienie Przyległe |
|
Ustawienie Na wskroś |
|
Ustawienie Za tekstem |
|
Ustawienie Przed tekstem |
Zadanie do wykonania:
Powinieneś umieć:
stosować właściwe instrumenty marketingu do promocji turystyki,
opisać zasady projektowania materiałów promujących działalność i produkty przedsiębiorstwa branży turystycznej,
stosować zasady projektowania materiałów promujących działalność i produkty przedsiębiorstwa branży turystycznej