@zsghbytom
nasze projekty
nasi partnerzy
translate
41-902 Bytom, ul. Żeromskiego 26, tel/fax: +48 32 2813841, sekretariat@zsgh.bytom.pl

plan lekcji

dziennik

Wycieczka klasy 4T2, czyli Zakopane w słońcu skąpane25-10-2021 09:10:37
Wczesnym rankiem 21.10.2021 klasa 4T2 wyjechała do zimowej stolicy Polski. Od samego początku towarzyszyła nam wyśmienita pogoda, chociaż było czasem wietrznie i nawet spadł niewielki śnieg. Pierwszego dnia ruszyliśmy „z buta” do Doliny Kościeliskiej. Widoki zapierały dech w piersiach, a słoneczna pogoda umilała tylko spacer. Dotlenieni i zmęczeni pojechaliśmy następnie do centrum, aby zobaczyć stary cmentarz na Pęksowym Brzyzku. Tutaj spoczywają takie osobistości, jak Witkacy, czy też Kornel Makuszyński, a także zakopiańscy olimpijczycy. W końcu dotarliśmy na Krupówki, gdzie oddaliśmy się szałowi zakupów. Dzień zakończyła obiadokolacja i nocleg w willi "U Renaty".
Drugi dzień naszego pobytu w Zakopanem rozpoczęliśmy od śniadania, które miało nas wzmocnić przed 9 kilometrową wyprawą nad Morskie Oko. Wspomnę tylko na marginesie, że cały czas świeciło słońce, a górskie powietrze było rześkie. Klasa dzielnie dotarła na miejsce mijając po drodze wymierające świerki, czy Wodogrzmoty A. Mickiewicza. Dzień ukoronowały usmażone kiełbaski. Niestety w piecu, a nie nad ogniskiem, jak wcześniej planowaliśmy. Wszystko przez porywisty, intensywny i chłodny wiatr. Brrrrrrrrr!
Dzień trzeci był już dniem totalnego relaksu. Pojechaliśmy do centrum Zakopanego. Naszym celem był wjazd kolejką na Gubałówkę. Tutaj spędziliśmy godzinę w słonecznych promieniach i przyprószeni drobnymi opadami śniegu. Po zjeździe w dół mogliśmy zakupić pamiątki na pobliskim targowisku i na Krupówkach. Trochę zmęczeni, ale w pełni zadowoleni, dotarliśmy późnym popołudniem do Bytomia. Podobnie, jak podczas odjazdu, na miejscu oczekiwała na nas Julia Gubała, absolwentka naszej szkoły, która z ramienia biura podróży pomagała zorganizować nasz wyjazd.

Dziękuję piknie wszystkim uczestnikom wycieczki za niezapomniane chwile spędzone wspólnie z Wami.
To była wycieczka po zbóju. Hej!